tisdag 29 november 2011

Hur tänkte du nu?

Hade ett samtal med en kund som ville ha skriftlig värdering. Inget konstigt med det men när kunden säger att " ja om du värderar för lågt så vill jag ju inte betala för värderingen" så börjar man ju fundera litegrann....

Du beställer en tjänst av mig men vill bara betala om det faller dig i smaken?
Brukar du då också gå på restaurang och bara betala om du gillade maten?

Du måste väl ändå förstå att det ligger arbete bakom det pappersark som kostar dig tusenlappar?

Där har ni baksidan med att vara mäklare, åsikten att vi är en yrkeskår som bara höftar hitan och ditan för att kunna tjäna så mycket pengar som möjligt men utan substans. Det är ingen konkret vetenskap där allt går från A till Ö men vilket arbete är det?
Jag är oerhört stolt över att tagit mig igenom tre års högskolestudier för att kunna jobba som mäklare och jag vill gärna tro att jag är rätt bra på mitt jobb eller nej förresten JAG ÄR BRA PÅ DET! Så när det kommer sådana här fall med förutfattade meningar om mäkleriet ( vilket inte är så ovanligt) så får det mig att göra mitt jobb ännu bättre bara för att få tyst på dig och bevisa att vi visst vet vad vi håller på med och att vi gör det bra!

med snön mot vintern
//janina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar