tisdag 15 november 2011

Det lackar mot jul

Det märks att det lackar mot jul på fler sätt än att affärerna bågnar över av allt julpynt...

Redan den här veckan har jag fått flera samtal från kunder som tror att de eventuellt vill sälja innan årsskiftet. Jag har fått lika många samtal från kunder som tror att de eventuellt vill sälja i januari. Den här tiden på året är därmed rätt hektiskt för oss. Det gäller ju att ge varje kund tid att gå genom de alternativ som finns just för dem samt skapa en tidsplan som känns realistiskt.
Många av våra kunder är också oroliga; är det bäst att sälja nu eller vänta till januari? På den turbulenta (läs t r ö g a) marknad som nu råder hos oss är det svårare än ngnsin att besvara den frågan.

Nu ska jag ta tag i att färdigställa en beskrivning, beställa en planritning, förbereda kvällens intagsförsök samt morgondagens fem intagsförsök (puh). Jag ska hinna trycka i mig mitt mellanmål också så att jag står mig till middagen, när den nu blir.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar