tisdag 10 maj 2011

Klart man hänger mé!

Eller? Isabella och ni andra är välkomna att hänga med i vår vardag även i framtiden. Just nu känner jag dock att det knappt är att man hänger med själv!

När vårsäsongen drar igång och man flänger runt som ett skållat troll, så önskar man varje dag att dygnet hade minst 30 timmar i alla fall och man tror aldrig att man ska hinna fixa allt man lovat fixa senast igår... - Men det gör man på nåt konstigt sätt!

Det var inte det jag skulle skriva om! Jag var nämligen på en mycket trevlig visning idag, med mycket folk och många frågor (sånt gillar jag).

Idag, som så många andra gånger, mötte jag ett par spekulanter som inte alls hade fattat mäklarens roll i en försäljningsprocess. De tyckte nämligen att elledningarna in till huset såg konstiga ut och frågade mig om de var dragna på ett korrekt sätt... Tja, nu är ju inte jag elektriker förstås...

Det är inte helt ovanligt att vi får liknande detaljfrågor om husens skick och standard och förväntas ibland nästan ge dem en snabbesiktning redan på visningen... Det är i och för sig smickrande, att de anser oss vara så allmänvetande...

Och mycket vet vi, men vårt ansvar ligger ju inte i att tala om för spekulanter och köpare VAD som är fel på huset, utan det är ju deras undersökningsplikt till för. Men vi ska ju berätta för dem ATT de har en skyldighet att undersöka och kanske även hjälpa dem en bit på vägen med att hitta lämpligt branschfolk osv...

Nåväl, efter en liten förklaring så löste det sig i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar