tisdag 31 maj 2011

Dagen T

Idag var det så dagen T, som i tenta. Den sista för terminen.

Malmö välkomnade oss med strålande sol, högsommarvärme och med en klibbigt varm tentasal utan tillräckligt med syre :-/.
Efter fyra timmar av total koncentration, idogt bläddrande bland prassliga lagbokssidor och många sidor med handskriven text så har jag både mental härdsmälta och sommarloooov!

Om det gick bra?

Tja, jag håller både tummarna och alla tår för det för fy vad surt att skriva omtenta i augusti.
Lyckades iallafall undvika luringarna där det var en underårig som skrivit på ett köpekontrakt och frågan där det var lätt att tro att det handlade om tomträtt men det egentligen var reglerna om bostadsarrende som skulle tillämpas.
Tror också att jag lyckdes reda ut förvirringen vad som gäller vid en dubbelöverlåtelse där inte en avstyckning vunnit laga kraft. Kunde också bena ut reglerna gällande prisavdrag där ett relativt nytt avlopp inte fungerade trots att det även jiddrades om en friskrivning för ett tak(!) i sammanhanget. Däremot hade jag alldeles för lite koll på reglerna i miljöbalken och blir glad om jag lyckats skramla ihop ett poäng av fem på den frågan.

Imorgon är det en ny vardag på jobbet och sedvanliga sysslor i form av fotouppdrag, beställning av intagsmaterial, lappningskort och eftersom den även är den 1 juni så börjar ju alla vi i mäklarbranschen från noll igen.
Turning Torso i Malmö som ligger precis vid högskolan är sannerligen en fascinerande byggnad!

1 kommentar:

  1. Hej! Har en fråga: finns det någon bank som även lånar ut till kontantinsatsen på 15%?

    SvaraRadera