onsdag 4 maj 2011

Fint besök

Idag när jag satt och skrev färdigt några beskrivningar, fick vi celebert besök här på kontoret. Det var nämligen Linda och Jesper från vårt huvudkontor som hälsade på!

De är i Borås över dagen för att träffa studenterna på Borås Högskola, så någon av er som läser bloggen kanske träffar dem där idag! Linda och Jesper jobbar med rekrytering för Fastighetsbyrån och hjälper våra kontor att hitta rätt medarbetare..

Vi i Borås har ju fördelen att ha en egen högskola, så vi brukar få kontakt med många studenter i vår vardag och har ofta med oss studenter ut på visningar etc. Det ingår ju i vissa kurser att bege sig ut i mäklarvardagen och vi hjälper gärna till så mycket vi hinner!

Själv var jag ju en sådan student för en del år sedan. Redan efter två veckor på utbildningen gick jag in på Fastighetsbyråns kontor och presenterade mig. Sedan höll jag ihärdigt i den kontakten och det har ju lönat sig...

Den personliga kontakten är jätteviktig och det handlar också om att bygga en relation med mäklarkontoret.

Har du väl fått "in en fot" - och givetvis gjort väl ifrån dig, så blir det jättesvårt för dem att välja någon annan!

1 kommentar:

  1. Linda Nyström HK11 maj 2011 kl. 16:08

    Det var så trevligt att få komma och se hur ni har det. Vi hälsar gärna på snart igen och jag fortsätter hålla mig uppdaterad om vad som händer i Borås genom din blogg.
    /Linda

    SvaraRadera