lördag 20 december 2014

Ramin Jahangiri den ultimata mäklaren

Många av er har hört hans namn, en del har sett honom i media i olika sammanhang eller läst om honom och  en del av er har träffat honom, men det är inte många som jobbar med honom och får chansen att ta del av eller bidra till hans framgång. Att försöka ge råd till en kille som har tagit hela mäklarSverige med storm är inte lätt. Vad kan jag lära honom som han själv inte kan med de siffrorna och de resultaten? 
Jag brukar säga till Ramin att man aldrig är fullärd när det gäller försäljning och kundvård. Jag brukar också säga att det är mycket smartare att lära sig av andras misstag än att av sina egna. Då blir vägen till framgång mycket kortare. Och det är någonting som Ramin verkligen har lyssnat på. 
Jag ser mycket av mig själv i Ramin. Familjeförhållandena, att kämpa sig fram genom förortens hårda skola, att ta sig upp till toppen emot alla odds. Det är mycket som många av oss känner igen och kan identifiera oss med. Men den beslutsamhet och målmedvetenhet som Ramin Jahangiri har visat kombinerad med den enorma viljan att alltid vara #1 är något som jag, ni eller någon annan har sällan skådat. 
Det var många som hånskrattade när han presenterade sina framtidsplaner. Det var många som skakade på huvudet och sa att han är en drömmare när han sa att han ska bli årets mäklare. Men han har gett oss alla svar på tal och gett den mening som jag ofta använder i säljsammanhang en helt ny mening: "impossible is nothing" 
Ung, energisk, beslutsam, "ödmjuk", med glimten i ögat och nej, inte helt felfri precis som alla andra människor har Ramins resa "to the top" bara börjat. 
Ramin Jahangiri är mäklarbranschens Zlatan!!! 
#Stolt medarbetare 








2 kommentarer:

  1. En mäklare har den som köper ingen som helst nytta av.
    Dessutom är det mäklarna som driver upp priserna.
    Förstatliga hela eländet!

    SvaraRadera
  2. En mäklare har den som köper ingen som helst nytta av.
    Dessutom är det mäklarna som driver upp priserna.
    Förstatliga hela eländet!

    SvaraRadera