måndag 1 december 2014

Hello december

En månad där vi på Östhammars kontoret kan ta igen oss lite efter månader av full fart, marknaden börjar känna av att julen närmar sig. En månad där jag kan passa på att reflektera över ALLT jag varit med om mina fyra första månaderna i mäklarkarriären. Tänka igenom olika situationer och samla alla erfarenheter från de olika delar ur mäklaryrket som jag faktiskt redan fått ta mig an, allt för att kunna bli ännu bättre i varje liten del i mitt arbete!

Att ta mig an utmaningar är något jag verkligen tycker om och om man ska analysera vad man är med om under en dag, en vecka, ett år möter vi oändligt många utmaningar utan att vi ibland kanske tar det just som det. Utmaningar kan vara både tuffa och jobbiga och det blir lätt att vi låser fast det som ett problem som skall lösas och vi glömmer kanske bort att ta lärdom i även det jobbiga. Att hitta nya lösningar och även komma på nya idéer om hur man kan effektivisera och göra saker och ting bättre är något man verkligen kan få utlopp för som fastighetsmäklare. Det handlar så klart inte om att finna hjulet på nytt, utan att bygga vidare på vad som redan finns och har testats. I och med att vi jobbar med så många olika delar genom en förmedlingsprocess och allt där runt om kring, finns det hela tiden saker som slipas på och spånas över hur det kan göras bättre, i alla fall hos mig.

Fortsätta traditioner som fungerar bra är såklart också något som man bör ta vara på. Tillexempel deltar Fastighetsbyrån i Östhammar alltid på första advent och skyltsöndagen genom att bjuda in till öppet hus på vårt kontor. Något som brukar sno mångas uppmärksamhet denna kväll är vår alldeles egna tomte. 450 stycken strutar tog slut fortare än kvickt igår och en otroligt trevlig stämning infinner sig hos oss och förhoppningsvis alla besökare. Det behövs inte mycket ibland för att ett glatt humör!


Tomten kom tidigt i år. Vår franchisetagare Anders var minst sagt populär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar