söndag 21 december 2014

Bara rim & reson!!


Så närmar vi oss julen…
För många är julen förknippad med glädje, god mat & många julklappar. För andra är julen förknippad med ångest, ingen mat & inga julklappar….
För 3 år sedan kom jag i kontakt med en underbar person som arbetar med några av dessa människor & berättelsen om familjen som ville ge varje barn 4 köttbullar på julaftonen istället för 3 etsade sig fast i mitt inre.
Då bestämde jag mig att stödja dessa människor i samhället som inte med automatik tycker att julen är något att se fram emot. Jag ger pengar & samlar in leksaker som kan skänka glädje till människor som annars har det tufft här i livet. Att sedan få höra att dessa gåvor verkligen gått fram och ger andra medmänniskor hopp & lite mer glädje är oerhört stimulerande.
Man kan alltid göra mer, men att göra lite är bättre än ingenting….
 
På tal om jul, ska ni ge bort något av följande & saknar rim får ni låna: 
Den som inga byxor har
hen får gå med rumpan bar
Den som håller äpplet kär

har nog önskat denna här...
(Iphone)
Midvinternattens köld är hård,
Mamma klistra och limma.
Pappa sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
Hyn lyser vit på knä och lår,
Hyn lyser vit på baken.
Detta ska skydda saken…
(Varma långkalsonger till mamma eller pappa)
 Bä Bä svarta får har du något tips
Vad man ger sin far istället för en slips?
Ja ja kära barn jag har tanken klar
En platta som kan stå, en TV eller så
Eller något som kan gynna TELE2….
(Surfplatta eller telefon med abonnemang)
Blinka lilla pärla där
Hur jag undrar vem jag är
Köpte paret för en slant
Som jag tjänat på min pant
Nu jag bara fattig är
Och du undrar, är jag kär?
(Ett par örhängen till den du älskar)
God Jul önskar jag er alla!
 
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar