onsdag 31 december 2014

Ett rekorderligt avslut

31 december. Årets sista dag. En dag som manar till reflektion och eftertanke. En dag då man firar året som gått och skålar in det som komma skall.

För mig har mäklaråret 2014 varit ett år utöver det vanliga och jag har fått förmånen att hjälpa nästan mer än dubbelt så många kunder till och från ett boende jämfört med förra året. Redan halvvägs genom året slog jag min årsbudget och sedan dess har jag slagit inte mindre än 8 delmål till plus ett antal ATH's! 

Men rekord betyder också att det varit ett mer än arbetsamt år för det är lite som kommer gratis i vår bransch. Under perioden januari till oktober så hade jag haft 100(!) fler visningar än samma period förra året. Det ÄR mycket. Lediga dagar går nästan att räkna på ena handens fingrar. Men som mitt motto varit under året; "Good things come to those who go out and fucking earn it!"

Igår var sista dagen på kontoret och vi passade på att fika-fira lite med en vaniljsemla och kaffe med bästa budskapet. 

Idag har jag annat än kaffe i glaset och det är med spänning jag ser fram emot vad 2015 ska föra med sig. Mitt nyårslöfte till er är att bli mycket bättre på att dela med mig av min mäklarvardag i Lysekil. Det har varit på tok för lite av den varan under hösten. 

Tack och skål 2014 för ett fantastiskt mäklarår och ett gott nytt år till alla er läsare! På återhörande 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar