fredag 5 december 2014

Ett möte i världsklass!


För någon vecka sedan ringde en kvinna till mig och bad mig sälja hennes lägenhet då hennes vän, vars lägenhet jag sålde i trapphuset bredvid berättat om mig .
Igår var jag på kundbesöket, ett intag där säljaren inte var hemma, utan jag blev bemött av hennes granne som visade lägenheten för mig. En snabb titt och så var det klart. Då jag hade ett annat möte i grannhuset strax därpå, bjöd hennes granne (vi kan kalla henne Anna) in mig till sig, eftersom det var en halvtimme kvar till nästa möte.

- "Jag har lite gäster över, vore trevligt om du ville göra oss sällskap så länge"
Absolut!

 Där möttes jag av hennes familj och kusiner, samt några vänner. Jag hälsade på samtliga och bereddes plats i en fåtölj. Hon frågade vad jag ville ha, jag svarade blygt "Lite vatten tack".
Haha, ja.. vatten fick jag också såklart, men vad som väntade var jag inte beredd på.

 -"Du måste göra oss sällskap till middagen".

 Sedan kom de in med världens festmåltid, så många otroliga rätter att jag inte visste vart jag skulle börja, samt en bricka med äkta turkiskt te (kan vara något av det godaste teét jag druckit) Det var så otroligt gott, allt från traditionella rätter, till mer moderna versioner. En stund med otroligt god mat, otroligt trevligt sällskap och otroligt överraskad mäklare.

Ett möte i världsklass!

Det är detta som lyser upp vardagen, som gör att man går till jobbet med ett leende och som får en att förstå varför detta är världens bästa jobb ibland.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar