tisdag 28 februari 2012

Störst, bäst och.....

Ödmjukhet är en dygd, inte sant? Men ibland är det faktiskt nödvändigt att informera, utan att skryta. Får jag till exempel frågan från en kund, vad som skiljer oss från de andra mäklarna så är det bland annat att vi är störst.

Men varför är det intressant för kunden (vi ska ju som sagt inte skryta, utan vi måste tänka kundnytta....)?

Ja, men det ger ju fördelar åt våra kunder! Tänk dig om du ska sälja och väljer mellan två mäklare. Den ena förmedlar 15 hus om året, den andra 50... Den ena träffar 1000 kunder om året, den andra träffar 3000... De ena mäklaren annonserar en halvsida i tidningen varje vecka, den andra 4 helsidor....

Då får jag fråga mig, vilken mäklare får mest erfarenhet? Vem har störst kontaktnät? Vilken annons väcker mest uppmärksamhet? Kortfattat; Vilken mäklare har störst möjlighet att ge mig en snabb försäljning och/eller ett bra pris för min bostad?

Störst betyder ju dessutom ofta starkast. Och som Bamse säger; "Är man stark måste man vara snäll". - Det är vi också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar