torsdag 16 februari 2012

Ketchupeffekten

Nu har det lossnat lite hos oss (skönt skönt), fler kunder vill sälja och fler kunder vill köpa. Vi gillar!

Förra veckan lyckades jag bli av med alla objekt jag hade till salu så nu måste jag börja jobba igen. Jag plockade förvisso in fyra uppdrag, alla på plats hos kunden, så det blir fler visningar framöver men just nu är det lite väl lugnt på min front.
Och hos oss är det ju "syns man inte finns man inte" som gäller eller "syns man inte hörs man bara" som jag brukar säga. Nu lägger jag all fokus på återkoppling till gamla kunder, ringstugor och annat som ger ökade chanser till att plocka in objekt för försäljning.

3 kommentarer:

  1. hej! jag funderar lite på att läsa till mäklare och jag undrar, är lönen bara provision eller har ni fast lön?

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din fråga! I de flesta områden är det enbart provision.

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym.

    Jag har skrivit ett inlägg i ämnet; http://maklarvardag.blogspot.com/2010/12/lon-for-modan.html

    ....plus kommenterat frågan under inlägget;http://maklarvardag.blogspot.com/2010/12/egen-foretagare-light.html

    I Borås har vi endast provision, så det gäller att inte gå o dra på jobbet... =)

    SvaraRadera