onsdag 22 februari 2012

Föraning

Igår var en strålande vacker dag i Lysekil så kollegan och jag passade på att åka på en liten "ta-in-hus-och-fototurné" och slog inte mindre än tre flugor i en smäll. Yeay för oss :-)
Den klarblå himlen, solen och fågelkvittret satte verkligen igång vårkänslorna.

Låter underbart med en föraning om vår eller hur?
Dock kan jag också tala om att jag under samma fototurné lyckades bli ganska så blöt om fötterna, eftersom solen tagit så på tjälen och det var rejäla vattenpölar här och där. Jag lyckades dessutom trampa i inte mindre än tre högar med hundbajs i min jakt på bra exteriörbilder och det var en hårsmån från att jag även trampade i en hög med kattbajs INOMHUS. Det var en skildring av hur en fetmåndag blev till en bajstisdag i ordets bokstavliga betydelse ;-).

Idag är till skillnad från gårdagen en synnerligen grå onsdag med det tråkigaste februariväder ni kan tänka er men eftersom jag mer än fyllde minneskortet till kameran igår så har jag att göra och slipper förhoppningsvis sticka ut näsan i snålblåsten överhuvudtaget.

Snart, snart har vi musöron på björkarna igen....


1 kommentar:

  1. Gu vad vi längtar!! :) till musöronen på björkarna!

    SvaraRadera