måndag 27 februari 2012

Måndagsbestyr

Idag blir det minsann inga semlor, men det är kanske lika bra det.... Känner att det inte blivit så många löprundor de senaste veckorna och även om jag övergått mer på wet-westjympa och innebandy under vintern så stramar det en aning i linningen numera....

Stramar i linningen gör det väl även på dig, Åsa? =)

För er som inte vet kan jag berätta att Åsa går i väntans tider och den lilla/e klimpen kan dimpa ner vilken timme som helst nu.... Kul, men jag kommer att sakna dig på bloggen!

Nåväl. Nu vart det då måndag igen. Helgen rasade förbi i ett väldans tempo. Jag hann med både fotbollscup, visning och 40-årsfest så denna helgen har varit högst produktiv.

Fotbollscupen och 40-årsfesten tänker jag inte avslöja några detaljer om, men visningen gick jättebra. I Borås var det ett strålande vårväder i lördags, då fåglarna kvittrade och grannarna stod ute o tvättade bilen på gatan....

Till det lilla radhuset jag visade kom det strax över 40 sällskap (dvs 2-3 personer i varje sällskap = 80-100 personer....). Det var med andra ord fullt! Jättekul! Ett stort intresse med andra ord och jag har också en liten lista med intresserade spekulanter. I veckan visar jag huset en andra gång (vi har ofta två visningar här i Borås) och därefter startar jag förhoppningsvis upp en budgivning också.

Har även fått återkoppling på en annan försäljning, där besiktningen gjordes idag. Hus från -67 har förstås lite skavanker, men det är i grund och botten ett bra hus enligt besiktningsmannen, vilket ju kändes bra....

Idag återkopplade jag även med en köpare av en tomt, som sökt förhandsbesked på byggnation och har fått vänta i, hör och häpna - 4 månader! Idag får vi höra, att ärendet ligger kvar hos miljökontoret, där det legat obehandlat sedan i december... De skulle ju bara skriva ett utlåtande.. Det känns som om kommunen behöver en konsult i tidseffektivisering. Man kanske ska införa provisionslöner som vi har? Lön för varje avslutat ärende...... Det hade varit nåt det!

Skämt åsido. Men frustrerad blir man när man har en affär som är beroende av ett beslut och det aldrig kommer något... Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar