tisdag 14 februari 2012

Vart är jag?

En av tjusningarna med att arbeta som mäklare i Borås, är att man får besöka så många delar av vår vackra kommun som man aldrig hade hittat till själv.

Igår var jag ute på en bankvärdering. Jag körde o körde, på vindlande snöbeklädd grusväg i kilometer efter kilometer. Bredvid vägen såg jag ibland en vägg av granar och emellanåt öppnade vyn upp sig och blev ett sprakande sceneri av träd och växtlighet, med gnistrande rimfrost ända ut i topparna... Ni vet vad jag menar, vykortsvackert! Önskar att jag haft en bild att dela med mig av...

Just variationerna i folks boende fascinerar mig. En del trivs på små, små tomter med nära till grannarna och den gemytlighet det kan innebära. Andra måste ha svängrum och bor med flera hundra meter till närmsta granne. En del vill bo mitt i stan, andra bor vid en sjö.

Alla sorters boende har sina för- och nackdelar, men visst är det tur att vi tycker så olika? Eller som en, numer pensionerad, kollega alltid sa; "Ja, tur är det väl, att vi är olika, annars hade vi ju varit gifta med samma fru allihop. Hur hade det sett ut?"

Ja det kan man fråga sig, men tanken roar en aning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar