måndag 20 februari 2012

Konsten att vara ledig...

I det här jobbet är det faktiskt så, att det är en konst att vara ledig. För inte ens när man är ledig är man ledig, om ni förstår vad jag menar...

Exempel: Jag kan komma hem från jobbet vid 19-tiden en vardag (har då jobbat från 8-9på morgonen) och vid åtta-tiden så ringer telefonen. Svarar jag? Ja. Oftast gör jag ju det... Eller, på helgen när jag kanske sitter o tittar på barnens innebandymatch, kollar jag samtidigt av mailen i telefonen....

Det är med andra ord inte särskilt svårt att jobba mycket. Det är heller inte särskilt svårt att gå ifrån jobbet (eller jo, ibland kommer man bara aaldrig iväg...). Men det i särklass svåraste, det är däremot att VARA ledig när man ÄR ledig....

Ja, hur gör man? Tips mottages tacksamt..... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar