måndag 2 november 2009

Medarbetare och nytt kontor?

Idag är det alla nya intagsförsök som skall struktureras upp! Jag har två möte idag och resten de kommande tre veckorna! 10 möte fick jag in på ca 2 timmar! Bra.

Har ett möte med en medarbetare som skall sluta samt en som skall börja! Jag ser framemot mina nya medarbetares entré! Alltid kul med nya utmaningar och människor.
Håller just nu på att förhandla om en ev. flytt till ett annat bra kontor i Simrishamn men vi är inte överens ännu, handlar om hyresnivån! Behöver byta miljö ibland om man nu inte byter arbetsplats vilket jag inte gjort på väldigt länge....
Trivs bra med Fastighetbyrån som levererar de tjänster som gör det möjligt för vårt team att alltid ligga i framkanten.
Jag har den senaste tiden läst att våra konkurrenter använder ordet "toppstyrt", om oss alltås, och att de själva bestämmer allt och har korta beslutsvägar!?
Eftersom de inte vet vad de pratar om så kan jag berätta att jag bestämmer också allt och beslutsvägen är kort! Att sedan äga franchisen i Fastighetsbyrån som gör utvecklingsmöjligheten stor ser jag som en gåva snarare än som toppstyrning....
Det viktigaste är inte vem som bestämmer, det är hur många hus vi säljer och hur bra vi gör det som styr mig. Kundnöjdheten speglar mycket i verksamheten. Men mina kollegor på andra byråer har ingen möjlighet att mäta sig då denna typ av marknadsundersökning endast är möjlig på stora verksamheter! Ännu en bra anledning till att ha hjälp i valda delar!
Annika har idag fixat vår nya arbetskollegas skrivbord och nu skall jag ut och löpa en blomma&lampa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar