tisdag 3 november 2009

Tempo

Igår började en mäklarstuderande sin praktik hos oss. 10 veckor ska avklaras för att få registrering som fastighetsmäklare.

Måndag: Kändes som en lagom lugn dag till en början. Under min kontorsdag skulle jag hinna med en visning (lunchen rök) och två kontrakt. När jag lämnade hunden hos dagmatte/husse på morgonen lovade jag hämtning kl 17 som vanligt. Med andan i halsen kom jag springande kl 19 istället. Dåligt samvete mot Smilla, men vi fick ihop det efterlängtade kontraktet i alla fall.

Jag lovade praktikanten att inte alla våra dagar ser ut så. Oftast hinner vi både äta lunch och komma hem innan läggdags.

Tisdag: Fem visningar, ett kontrakt och ett tillträde kan läggas till handlingarna. Dessutom hann jag med en kapitalvinstberäkning, två budgivningar, samt glömma att jag ringt och beställt lunch som hämtades 40 min för sent.

Jag lovar fortfarande. Alla dagar är inte så.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag är Mäklarstuderande och hoppas på att få min praktik vid ett Fastighetsbyrå-kontor så berätta gärna mycket om vad praktikanten får göra och vad som händer under denna tid då det är både roligt och läsa och mycket inspirerande och stillar kankse min nyfikenhet lite.

    // Mäklarstudernade

    SvaraRadera
  2. Hej! Det kommer med all säkerhet mer info om detta. Kanske ett gästblogginlägg så småningom?

    Lycka till med studierna!

    SvaraRadera