måndag 23 november 2009

Pensionärerna tar över

Utan att generalisera för mycket kan man säga att de flesta yngre köper mindre bostadsrätter, de äldre som inte orkar med villan köper de större bostadsrätterna, och villorna brukar attrahera barnfamiljerna. Så är det alltså oftast.

Senaste veckorna har jag förmedlat flera försäljningar av mindre bostadsrätter och villor, och alla har köpts av pensionärer!

De har oftast inga problem att klara bankernas lite tuffare utlåningskrav (finns kontantinsats i nuvarande boende). Med god ekonomi och stark vilja har de vunnit alla budgivningar. En sa till mig: "Jag kommer aldrig ge mig i budgivningen, jag har hittat stället jag ska bo på tills jag dör".

En ihållande trend eller ren tillfällighet? Det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar