fredag 30 oktober 2009

"Ringstuga" "Rimstuga", ja vem vet....

Ja, det är väldigt nära....
Min mamma sa, - Vad sa Du på Din telefonsvarare? Att Ni skulle ha landets största Rimstuga....
I vår familj rimmar vi på alla julklappar så min mamma hade väl det i tanken när hon ringe mig och svararen gick igång. Man hör vad man vill.... Så är väl föräldrar lite? Min mamma är världens bästa! Rolig, snäll, respekterar alla olikheter och tycker om mig även om jag inte tänkte hjälpa henne med hennes rim denna julen heller....

Jo, det är så. Vi på Fastighetsbyrån har haft landets största "RINGSTUGA" och bara vårt lilla kontor fick 40 intagsförsök på 45min x 3. Jag själv fick in 10! Bara genom fokusering och målbilder! Det stämmer hela tiden, det jag bestämmer mig för klarar jag, nästan alltid menar jag då...
När jag cyklade till jobbet imorse så kände jag total tycka över vår framgång igår! Alla var med och gjorde ett fantastiskt jobb. Tack alla Ni!
Tack Per i Lund för att Du tog denna idé till Fastighetsbyrån! Att få kollegor som haft andra arbetsplatser är mycket stimulerande, speciellt när de har det goda omdömet att ta med sig alla russinen ut kakan. De som har flest russin vinner!?

Idag har jag haft två avslut där två av mina tre praktikanter varit med. Christoffer och Otto var med mig på ett lite större avslut. Det gick bra och säljarna har nu flyttat ombord på sin båt och drar så småningom till medelhavet efter att ha sålt en stor fastighet med restaurang! Byter liv kan man väl säga? Ikväll skulle de bjuda vänner på vin& ost i båten! Gott med människor som uppfyller sina drömmar.
Jag drömmer just nu om lite cava och idol! Idol är mitt favoritprogram efter debatt och kvällsöppet! Axel, min äldsta som kom just från Egypten där han varit med en kompis familj! Han såg ut som en papparkaksgubbe och hade nu blivit ett helt huvud längre än jag. Vera ligger på soffan och myser och Hugo åker "skate". Skall vara ledig imorron och jobba på söndag! Det kommer bli strålande väder då! Min man skall fixa tappas ikväll, gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar