fredag 9 mars 2012

Ny på mäklarvardag!


Hej på er!

Jag heter Elin Bergman och ska nu ta steget in i maklarvardag.se.
Så, vem är jag?! En 23 årig tjej från västkustens pärla Hunnebostrand, som numer bor i Göteborg och studerar till fastighetsmäklare på Högskolan i Borås.

Jag har nu läst en termin av fyra, (tiden bara springer iväg). I sommar ska jag göra min praktik på Fastighetsbyrån i Lysekil, vilket skall bli spännande och väldigt roligt. Jag ser fram emot att kunna använda teorin från skolan i praktiken och lära mig hur mäklaryrket fungerar i vardagen.

Innan jag började plugga i Borås hade jag kontakt med Fastighetsbyrån i Lysekil. Jag hade även förmånen att få vara med dem vid några tillfällen för att få se hur deras vardag ser ut och på så sätt fick jag en väldigt bra uppfattning om vad jag har att vänta mig senare i arbetslivet. Jag tyckte det kändes helt rätt! Mitt val av praktikplats var ganska enkelt, eller rättare sagt väldigt enkelt. Jag fick en mycket positiv bild av Fastighetsbyrån vid de tillfällen jag fick vara hos dem och jag tycker att det är ett inspirerande och spännande företag att jobba på. Därmed var mitt val självklart!

Här kommer jag att blogga om hur det är att plugga till fastighetsmäklare, om min praktik och om mitt ambassadörskap på Fastighetsbyrån, då jag är en av nio ambassadörer som Fastighetsbyrån har på skolorna runt om i landet.

Så är du blivande mäklarstudent, redan student eller bara allmänt nyfiken på hur det är att läsa till fastighetsmäklare, så har du säkert lika många frågor som jag hade innan jag började läsa till det. Fråga på bara, så ska jag svara så gott jag kan!

Ha en fin helg, så hörs vi snart igen =)

4 kommentarer:

  1. Det här blir hur bra som helst. Jag har alltid velat se mäklarvardag ur en students ögon ;) Speciellt från dig Elin :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen til bloggen. Ska bli grymt kul att läsa dina inlägg!

    SvaraRadera
  3. Nobelpriset i litteratur efter första inlägget!;D Nu kör vi praktik på fastighetsbyrån båda två ju förresten!:D

    SvaraRadera