fredag 16 mars 2012

Ett år!


Idag är det ett år sedan jag satte foten på Fastighetsbyrån i Lysekil för att se om fastighetsmäklare var drömyrket som jag föreställt mig? Det var det, det kändes helrätt. Jag bestämde där och då att det var vad jag vill syssla med i framtiden.
Nu har jag läst en dryg fjärdedel av utbildningen och är en bra bit på vägen!
Till er som funderar på att plugga till fastighetsmäklare. Jag tycker absolut att ni ska ta chansen, om ni har den, att vara med på en mäklarbyrå en eller ett par dagar. Kanske var det inte som du trott? Eller så var det precis som du önskat? Då är det bara att köra.
Det är relativt hård konkurrens att komma in på utbildningen och tyvärr är det många som hoppar av efter ett tag. Jag tror att det kan bero på att de som sökt inte riktigt vet vad de har att vänta sig, utan de märker under sin praktik att de kanske inte var rätt för dem. Därför är det ju bra för både sin egna och andras skull att man vet vad som komma skall!
Så, kanske har ni någon bekant, släkting eller annan kontakt som jobbar som mäklare? Fråga dem om du kan få följa med. Om inte annat, gå in på en byrå och berätta som det är. De flesta ställer sig nog positivt till ditt initiativ!
    I den här staden kommer jag att spendera min sommar!


3 kommentarer:

  1. Man bör se till den ekonomiska aspekten, att bara jobba på provision är inte alltid en fröjd.

    SvaraRadera
  2. Hej anonym!
    Absolut bör man vara medveten om att det inte alltid är en dans på rosor!

    SvaraRadera