onsdag 9 maj 2012

Fattar du mäklartugget?

Rubriken har jag stulit från Expressen.se.... Fick några minuter över mellan samtalen idag och surfade runt på deras hemsida. Där hittade jag detta "test" på om man förstår vad som står i mäklarnas annonser......

Jag verkar inte förstå.... mitt resultat blev nämligen bara 7/15 rätt.... :-) Jag anses dessutom godtrogen, vilket faktiskt gläder mig lite, för min målsättning som mäklare är att alltid beskriva husen så realistiskt som möjligt och inte överdriva eller förvränga....

Givetvis använder också jag säljande formuleringar och det har kanske hänt att jag använt mig av någon av formuleringarna som förekom i testet, men att jag faktiskt inte avsett den innebörd som den mer cyniska delen av befolkningen tolkar dem till...

Kanske därför jag blev kuggad i "mäklartugget"... Haha.....

Med hopp om mer sol nån dag - snart.....

//
Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar