torsdag 11 augusti 2011

Uppstart

Nu drar det ihop sig till uppstart. Det har vi två gånger varje år, en gång i Januari och en gång i Augusti, för att väcka marknaden efter jul- eller sommaruppehåll. I vintras hade vi en jättetrevlig visningshelg, som var mycket välbesökt och uppskattad.

Nu har vi många fler hus som ska visas, så vi har tagit till med en hel visningsvecka! Husen och lägenheterna ligger redan ute på nätet och på söndag kommer annonsen i Borås Tidning. Det blir 6 helsidor med massor av trevliga bostäder!

Tanken var att väcka marknaden som sagt och det tror jag nog att vi gör.... =D

3 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag studerar till fastighetsmäklare i Malmö och är inne på mitt andra år. Sitter just nu och läser fastighetsrätt och känner att det är SÅ MYCKET man måste hålla reda på! Ibland undrar jag om jag någonsin kommer klara av jobbet eftersom jag kommer glömma så mycket av det jag pluggat. Hur hade ni det i början när ni började jobba? Har ni några roliga historier ni kan dela med er? Behöver lite motivation inför tentan.. haha

    ps. Super bra blogg!! :):)

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var inte så länge sedan jag satt i skolan så jag kommer ihåg känslan. Ta det lugnt bara, man pluggar alltid mer än vad man använder i jobbet! Infon lägger sig dock någonstans i bakhuvudet så när du hamnar i en situation där fastighetsrätten behövs vet du var i böckerna du kan leta för att hitta rätt info. Jag har mina böcker på kontoret, på så sätt har jag alltid nära till hjälp. Vissa saker kommer du att glömma men det är mer än du tror som sitter. Det är oftast samma " problem" som uppkommer beroende på vad du arbetar med och när det kommer sådant som man inte kan svara på går det alltid att ta reda på svaret genom kollegor och böcker. Kämpa igenom alla tentor för jag kan garantera dig att det är värt det- det här är det roligaste jobbet i världen :)
    //janina

    SvaraRadera
  3. Hej Anonym!
    Fastighetsrätten är en tuff tenta. Ta det från en som gjorde den nu precis i maj (i Malmö):-).
    Jag upplevde att jag hade så mycket till godo eftersom jag samtidigt som jag läste ämnet var mitt uppe i det varje dag. Juridik har ju en tendens att bli ganska abstrakt annars.

    Men det är precis som Janina säger ovan, man behöver inte ha allt i huvudet som vid en tenta. Det är ok att slå i böcker, rådfråga kollegor och vi som jobbar på Fastighetsbyrån har också tillgång till eminenta jurister på huvudkontoret som vi kan rådfråga om vi känner oss osäkra.

    Så kämpa på och tack för att du gillar vår blogg!

    Mvh Åsa Larsson

    SvaraRadera