fredag 26 augusti 2011

Ett skånskt hej!

En liten hälsning från Malmö där jag nu befinner mig för höstterminsstart.

De lokaler som vi vistas mest i på Malmö Högskola ligger i Västra Hamnen, ett stenkast från Turning Torso. Ett väldigt spännande område med massor av olika byggnadsstilar och ett område där det byggs för fullt. Det känns som varje gång jag kommer ner hit så har det ploppat upp nya byggnader.

Idag har vi till och med lyxen att ha havsutsikt från klassrummet och någonstans vid horisonten ligger Danmark.
I höst står skatterätt, psykologi och service management på mitt schema. Just nu är vi mitt uppe i ett skatterättspass på 7 timmar och dess förinnan var det ytterligare ett undervisningspass på 5 timmar. Den observante räknar snabbt ut att vi därmed har undervisningspass på 12 timmar/dag.

Väldigt tufft såklart, men det går faktiskt riktigt bra. Dessutom gäller det att utnyttja tiden maximalt för de flesta i min klass har ju faktiskt "riktiga" jobb vid sidan av studierna som man tar ledigt ifrån när det är undervisningsdags.

Trevlig fredag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar