fredag 26 augusti 2011

Trevlig helg.

Ännu en hektisk vecka börjar lida mot sitt slut. Den här veckan har jag haft 10 intagsförsök vilket ställer krav på planeringsförmågan.

När jag började som mäklare lät jag kunden styra min kalender eftersom jag ville visa att jag var "flexibel och tillmötesgående". Detta medförde att jag i stort sett jobbade alla kvällar i veckan. Till sent. Och med sent menar jag till kl 22-23 ibland. Nu har jag lärt mig att jag mår bäst om jag håller någon eller ett par kvällar i veckan fria från möten då jag istället kan gå och träna eller träffa vänner. Återhämtningen för att orka med är nog så viktig. Eftersom vi jobbar med människor och deras livs största affär ger man väldigt mycket av sig själv varje dag. Det gäller att hålla en hög servicenivå och att fungera som ett bollplank i stora beslut.

På intagsförsöken måste du vara på topp så du kan göra din behovsanalys opch presentation på bästa sätt så att kunden väljer dig. I innerstan är det inte ovanligt att kunden träffar minst två andra mäklare, men ibland så många som upp emot 10.

Nu ska jag i alla fall ta helg. På söndag kör vi igen då blir det ett intagsförsök, en privatvisning och två öppna visningar. Lagom start på veckan:-)

Trevlig helg/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar