tisdag 7 juni 2011

En vardag

Så var det vardag igen. En grå, kvalmig och förkyld sådan. Dessutom måste jag påminna mig själv om att det är tisdag och inte måndag hela tiden. Det blir ju lite lätt förvirrat när man börjar veckan med en röd dag.

Det har väl varit en sån där ganska "vanlig" mäklarvardag på jobbet som just idag innebar att jag;
- har rett ut lite planbestämmelser och avloppsrestriktioner med tjänstemännen på kommunen vilket resulterade i ett bud på en fastighet (yay!)
- har hämtat blommor till morgondagens tillträde.
- har bokat in lite spekulanter på kommande visningar.
- äntligen har kommit till skott och fört över lite foton till en extern hårddisk då jag i princip hade fyllt min dator till bristningsgränsen.
- har svarat på frågor och funderingar om hur "sälj-marknaden" ser ut för tillfället.
- redigerat lite bilder för kommande försäljningar.
- har uppdaterat vårt skyltfönster.
- har funderat på vad som händer med en fullmakt när en av säljarna avlidit under pågående försäljning.
- har lagt ut många av våra fastigheter för annonsering på Finn.no som är den norska motsvarigheten på Sveriges Hemnet och Blocket i ett.
- har skickat prospekt på två av våra nyproduktioner.
- har köpt glass till mina kollegor och druckit tio koppar kaffe.

Imorgon är det en ny vardag och jag hoppas att det blir en mindre täppt sådan då många kunder idag har haft svårt att höra vad jag säger i telefonen :-)

2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa om hur en dag kan se ut. För jag gissar att inte en dag är den andra lik :)
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Mallan: Tack! Väldigt få dagar är de andra lika även om det naturligtvis finns återkommande moment.

    SvaraRadera