tisdag 6 oktober 2009

Balanskonstnär....

Det är precis det vi mäklare måste vara, alltid och i alla läge! Budgivningen är ett levande exempel på att inte blanda ihop saker som egna värderingar, anta saker eller tro man har förstått! Tydligheten har inga gränser. Just nu har vi en kund på kontoret som inte tycker hon blivit korrekt hanterad! Och hon har rätt i sin egen känsla! Vi måste alltid ställa oss frågan; kunde jag gjort på annat sätt för att inte kunden skulle känna såhär? Vad bär jag för ansvar i att kunden inte är nöjd? Vi bär mycket ansvar! Vi skall vara bäst på kommunikation! Det är vårt viktigaste arbete! Är en kund onöjd måste vi se på helheten och vårt arbetssätt. Att vara med i en budgivning är stressande för de flesta kunder, därför är vårt arbete extra viktigt i dessa känsliga sammanhang! En tips till alla Er kunder. Va tydliga med Er upplevelse och våga berätta det för mäklaren. Ni har all rätt till korrekt behandling. Man är inte besvärlig för att man ställer frågor eller ifrågasätter. Det är en del av affärens gång! Känner Ni att mäklaren tycker att Ni är besvärliga och ifrågasättande så säg till mäklaren.

Jag har inte bloggat med Er på några dagar men jag fick svaret idag! Jag vann tävlingen som region syds bästa mäklare i september!!!! Yes! Eftersom alla är så duktiga i vår region så kräver det en insats för att vinna!! Jag är så glad så glad, förra månaden kom jag 2:a!! Också mycket bra! Håller på med två ganska långsamma budgivningar för min smak! Skall se om jag kan öka tempot lite så vi når målet snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar