torsdag 8 oktober 2009

Idag har jag haft en riktigt hetsig dag.... igen!

Det viktiga i all stress i arbetet är att jag tycker det är vansinnigt kul! Får liksom inte nog...
Möte 08.30-09.30. Visning 10.00-11.00, de kom 10.50... Fick hög puls då mitt nästa möte startade 11.00-11.45, Lunchmöte 12.13.45. Mötet över lunchen var ett Frsiksi& Svettis möte då jag också är ordförande i den föreningen. När dessa möte hade avslutats hade jag 24 missade samtal och 13 medelande. YES! Jag är verkligen behövd?? Skoja lite.
Har inte firat att jag var södra Sveriges bästa mäklare i september men jag såg i kylen att min man hade lagt in en riktigt bra champagne, men det kom något emellan, typ livet...

Håller just på att anställa lite nya mäklare och deras önskan är att få lite information om villkor etc. Klart de skall få men som Ni vet så drivs jag mer av kundfrågorna än anställningsfrågor så det är mycket bra att de påminner mig om min roll! Jag har bokat in de på möte nästa tisdag så jag har gjort vad jag ska såhär långt.
En kollega frågade om vi skulle vaccinera oss för svininfluensan? Det erbjöd några arbetsgivare.
I dessa situationer inser jag att jag inte är bäst på att vara chef, för jag är alltid steget efter i denna typ av frågor. Jag tänkte det var gamla och sjuka som skulle få denna spruta, inte pigga, friska och glada mäklare? Jag kan ha fel. Jag svara nej. Imorron startar jag dagen med ett spinningpass som ger mig massor av energi. Elna praktikan skall få hänga med mig hela dagen imorron så då måste jag göra allt rätt&riktigt. Det gör jag alltid men på mitt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar