onsdag 27 juli 2011

Smultronställe

Precis som många andra så här års är vi också på jakt efter den där perfekta sommarstugan och det är faktiskt svårare än vad jag trodde för helt plötsligt har vi en massa krav som växt fram med letandet.

Den får ligga max tre timmar bort så att vi kan åka enkelt fredag- söndag, minst två sovrum gärna tre, bra kök och badrum, storstuga med öppen spis är ett måste och gärna nära till strand. Renoveringsbehov funkar men inte för stora ovationer och givetvis ett hyggligt pris!
Då kan man ju tycka att det inte borde vara så svårt att hitta något- eller?
Nu kan jag verkligen relatera till mina kunder som kanske har letat i över 10 år efter den perfekta fjällstugan och gång på gång kommer upp och går på visningar bara för att konstatera att den stuga de sett inte är för dem men nästa gång kanske....

Så vi letar tappert vidare på Hemnet och på Fastighetsbyråns egen fritidshussida: http://www.smultronstellet.nu/ där det vimlar av sommaridyller som letar nya ägare! Kanske finns din sommardröm där?

//janina

2 kommentarer:

  1. Hej! Tänkte höra om det är lagligt att köpa bostadsrätter i spekulationssyfte och hur många man isåfall som privatperson kan köpa varje år? Hur ställer sig skatteverket till denna verksamhet?

    SvaraRadera
  2. De flesta bostadsrättsföreningar vill ju att man bor i den lägenhet man köpt och om du tänkt spekulera i bostadsrätt så kan jag tänka mig att du är ute efter flera. Vad det gäller skatteverket så får jag hänvisa dig till dem, på www.skatteverket.se hittar du information och kontaktuppgifter.

    SvaraRadera