måndag 18 juli 2011

Att jobba i semestertider

Hoppas alla har en riktigt härlig sommar trots att vädret inte kan bestämma sig!
Min erfarenhet från att ha jobbat på andra byråer är att det är väääldigt lugnt att jobba på sommaren. Men icke om man jobbar på Fastighetsbyrån visade det sig! Efter två veckor i en solstol på Kreta med en bok i den ena handen och en svalkande dryck i den andra kastades jag snabbt tillbaka in i mäklarvärlden.

En summering av min första semestervecka på jobbet ser ut som följer:
4 tillträden
2 fotograferingar
4 objektsbeskrivningar att färdigställa
8 intagsförsök
1 visning

(Och då ska understrykas att kalendern var i stort sett tom i måndags morse) En vanlig vecka på jobbet alltså!

Det är ju det här som är så roligt med att mäkla. Ingen dag är den andra lik. Att var flexibel är ju också en fördel. Jag har vart så flexibel nu så att min PT ringde för att fråga vart jag tagit vägen. Jag ska försöka att komma ihåg att klämma in mig själv i kalendern också och inte bara jobba tyckte hon:-) Idag ska jag därmed försöka klämma in en joggingtur, med andra ord om vädret tillåter....

//Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar