måndag 22 mars 2010

Måndag

Måndagen lider mot sitt slut och jag kan konstatera att veckan börjat bra. Det är alltid roligt att börja veckan med ett nytt uppdrag. Fotograf är bokad, den ekonomiska förvaltaren är kontaktad för att få ett utdrag ur lägenhetsförteckningen och planritningen är beställd.
Igår visade jag en lägenhet, det kom inte jättemånga spekulanter men de som kom verkar intresserade, fortsättning följer! De senaste helgerna har vi märkt av att de är mindre folk på visningarna men efterfrågan är fortfarande stor.

Det var allt från Vasastan för idag!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är jätte intresserad av att utbilda mig till fastighetsmäklare.
    Om man inte kan flytta o utbilda sig på plats och vill gå distans, helst via malmö högskola på uppdragsutbildning.
    Har ni något bra tips på hur man går tillväga om man inte är färdig mäklare och vill komma in på en mäklarfrma?

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Flera högskolor/universitet kan erbjuda mäklarkurser på distans, bl a SLU Uppsala där jag läste distanskurser. Övriga utbildningar vet jag tyvärr inte så mycket om men det finns säkert mycket info om man söker på nätet.

    Det absolut bästa sättet är att besöka närmaste mäklarkontor och presentera dig. Jag rekommenderar absolut att du söker praktikplats under utbildningen, dels för att få in en fot men framför allt för att se om yrket är något som passar dig. Jag hoppas även denna blogg kan ge dig en liten inblick i vår vardag.
    Lycka till!

    SvaraRadera