söndag 28 mars 2010

Katter....

Personligen har jag lite svårt för katter, jag är nog mer hundtypen. Givetvis har varannan människa i Vasastan en katt hemma så jag utsätts för prövningar dagligen. I veckan var prövningen lite väl stor.
Jag skulle värdera en lägenhet och gick in. En nyfiken katt kom smygandes och jag stod avvaktande kvar. I vanliga fall brukar ägaren säga att "han är så snäll, han vill bara hälsa lite", men inte denna dag. Ägaren var väldigt snabb med att lyfta upp katten och han sa samtidigt att "han gillar inte nya människor och kan ibland gå till attack". Jag var i princip på väg ut genom dörren men ägaren hann stänga in katten i sovrummet samtidigt som den fräste och försökte bita honom i handen. Ibland gäller det att vara snabb! Efter denna incident gick mötet bra men innan vi gick runt och tittade på lägenheten såg jag till så att buren var låst.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en jättebra blogg!
    Jag vill bli mäklare, men jag undrar vilket gymnasium som passar bäst. Har hört att samhällsvetenskapsprogrammet är bra. Vilket gick ni?

    Mvh,
    Ninette

    SvaraRadera
  2. Hej Ninette!
    Jag gick samhällsvetenskapsprogrammet med ekonomisk inriktning och det tycker jag är en bra grund.

    Det går såklart bra med andra program också men att tänka på är att för att kunna läsa ekonomi på universitet/högskola krävs att man har läst Matematik C-kursen på gymnasiet. Den ingår i sam/ekonomi, natur, teknikprogrammet samt säkert många fler. Tänk speciellt på den kursen alltså.

    Lycka till!

    SvaraRadera