torsdag 4 mars 2010

Boendekostnadskalkyl

Vi är skyldiga att erbjuda alla som köper bostad av oss en kalkyl över boendekostnaderna. Det har varit oerhört ovanligt att någon har velat haft en sådan. Oftast har de fått en bra kalkyl från banken och är väl insatta i vad köpet innebär ekonomiskt.

Men nu har det svängt och nästan alla köpare vill att jag gör en kalkyl åt dem. Kanske en tillfällighet, vad vet jag. Det kan också bero på alla skriverier om att räntan ska höjas snart. Man vill vara medveten om kostnaderna helt enkelt. De flesta vill också att jag räknar på klart mycket högre räntor än dagens så att marginalerna finns.

Torsdagen inleddes även den med ett kontrakt! Yes!
I eftermiddag ska jag förbereda kvällens två visningar och återkoppla en värdering till kunderna jag var till igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar