lördag 19 april 2014

Du bestämmer!!

Du får ofta höra att det är slitsamt att jobba som mäklare. Långa arbetsdagar, krävande kunder, mycket administration mm. Det många däremot glömmer att berätta är, att du själv kan bestämma hur mycket du vill jobba, hur mycket du vill tjäna och även när och var du vill jobba.  Det här är nämligen världens mest flexibla arbete. Jag är en nattuggla. Jag hatar att gå upp tidigt på morgonen men kan vara vaken hur länge som helst samtidigt som jag har väldigt lite sömnbehov. Därför är det sällan förutom måndagar som vi har morgonmöte att jag börjar före klockan 10.00 på morgonen. Det viktiga är att du ser till att utföra dina sysslor, men att du själv kan avgöra när detta ska ske. Dock är det väldigt viktigt att du har en öppen dialog med dina kunder där du är tydlig med vilka tider du är tillgänglig osv. 
Kom ihåg att din främsta verktyg är din telefon vilket innebär att du nästan alltid kan vara tillgänglig. 
Förra veckan hade jag öppen visning på en bostad lördag och söndag istället för söndag och måndag som man vanligtvis brukar ha. På måndagen åkte jag till Barcelona för att se min dotter spela fotboll. Jag hade med mig datorn och höll budgivningen från mitt hotellrum i Barcelona. Ringde dessutom hem till Sverige helt gratis tack vare vår nya växellösning som möjliggör att du kan ringa hem gratis bara du har tillgång till Wi-Fi. Köpekontraktet gjorde jag i ordningen vid poolen medan jag njöt av solen samtidigt som min yngsta dotter lattjade i vattnet.
På torsdagen åkte jag direkt från Arlanda till kontoret och skrev kontrakt. 
Mina kunder fick samma goda service och uppmärksamhet trots att jag befann mig flera tusen kilometer hemifrån.
Säljaren kunde inte förstå hur jag kunde sälja hans bostad från Barcelona och var väldigt imponerad. Men så är det när man har världens mest flexibla arbete, bara du vågar göra det på ditt sätt och vågar kliva utanför boxen. 
Glad påsk! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar