tisdag 25 februari 2014

Ring, ring

Att mäklare pratar en hel del i telefon tror jag inte direkt är någon överraskning men idag tog jag iallafall personligen telefonpratandet till en ny nivå. Så pass jag jag har skavsår i örat, rejäl värk i "hålla-fast-telefonen-med-axel-muskeln" (headset nästa?) och i princip har tappat rösten.

Det har varit trepartssamtal och förhandlingar mellan säljare som inte varit överens om vad nästa steg ska vara gentemot sina budgivare. Samtal och långa diskussioner med budgivare om deras nästkommande drag. Samtal med närstående till säljare. Samtal om nya uppdrag. Samtal med Lantmäteriet om servitut och överlåtelse av detsamma. Samtal om nya möten. Samtal om deklarationsfrågor. Samtal om kontraktsskrivning. Samtal med kommande visningsbesökare. Unt so weiter.

Nu är klockan 22 och där går iallafall min gräns för jobbrelaterade telefonkonversationer. Nu ska jag koka mig en kopp te, vila rösten och jag har en magkänsla av att telefonen kommer gå varm imorgon med. Just precis så som vi mäklare vill ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar