lördag 15 februari 2014

Festligt jobb denna lördagkväll

Då var det lördag kväll som snart övergår till söndag morgon. Jag sitter med jobbdatorn i högsta hugg och knåpar ihop säljtexter och utformar annonser till de bostäder som ska ut i veckan samtidigt som vovven försöker stjäla uppmärksamheten och tycker att jag borde leka med honom istället.

Det här med arbetstimmar är en rolig grej. Man väljer själv hur mycket, eller lite, man vill jobba. Ofta blir det att man jobbar mycket, långa dagar och även helger. Sedan finns det självklart dem som har begränsat sina dagar och helger till fasta tider och på så sätt frigör mycket ledig tid för familj och aktivitet. Hatten av för er kära kollegor!  Jag har svårt att begränsa arbetet, det tenderar att följa med mig hem och spendera helgkvällar tillsammans med mig i soffan. Lördagar är heliga dagar för mig, där jag lovat mig själv att inte jobba eller läsa mailen. Det går bra - ibland. Man tackar dock inte nej till att jobba om det innebär att man städar undan lite i schemat för veckan därpå, eller har en pågående budgivning/kontrakt.
 Dessutom kan man ha mjukisbrallor, ligga i soffan med ett glas rött och lyssna på John Mayer - det är inte så illa. Det blir på något sätt avkopplande att jobba. Låter  det lite motsägelsefullt? Inte helt omöjligt.

"All work and no play makes Lucky a sad pug!" - Lucky 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar