måndag 24 augusti 2009

Klädkod....

Ibland bara fungerar det inte!
Synkning av den egna agendan, kundens och säljarens agenda. Det har aldrig hänt att jag inte löst dagarna på bästa sätt. Det gjorde jag även i onsdags. Allt var på plats, kunderna fått sina tider bekräftade via mess och jag i min agenda. Hade mycket den dagen så allt skulle klaffa för att inte någon skulle behöva vänta på mig....

Avslutade dagen som instruktör på Friskis& Svettis, hade just hoppat upp på cykeln, satt på mig headsetet så ringer min mobil, jag har den alltid på ljuslöst men jag ser ju när den ringer....
Samma nummer ringde ca 20 gånger och då förstår jag att något är på tok! Ber mina motionärer cykla vidare går ut och svarar och en kund i andra ändan säger, - Jag står här ute och väntar på Dig, när kommer du? Tanken får raketfart, hade redan hög puls, tänk, tänk, tänk, vad gör jag?
Säger till kunden att det måste blivit missförstånd men att jag naturligtvis löser det, säger också att jag är på spinning och inte har agendan med alla nummer till kunderna med mig men att jag skall jobba på snabbt för att lösa det. Kunden upplyser mig att han kört från Göteborg i ända ärrendet så det var bara att lösa.
Jag ringer säljaren som är hemma och lackar ett golv...Berättar det inträffade och han åker naturligtvis ut och räddar situationen. Jag går in och fortsätter spinningen som jag har 40 minuter kvar på, ingen annan ledare fanns i salen så jag kunde ju inte bara lämna 20 motionärer?! Jag försöker fokusera och det går ganska bra. Bestämmer mig för att be en motionär ta de sista 10 minuterna så jag kunde komma innan. Då hade säljaren och köparen träffats ca 45 minuter! Jag har inte mycket tid på mig för att rädda mitt ansikte. Jag kör ut i svarta träningsbyxor, träningstopp och mina svarta lacktofflor....Håret är som jag kommer från duschen, kortklippt så jag kan dra fingrarna igenom och tror det blir snyggt! Kl 19.10 kör jag upp på infarten och allt var frid&fröjd. Jag förekom ang. min klädsel men det var helt plötsligt inte lika viktigt som att jag kom och var engagerad i stunden. Jag gjorde helt rätt men klädkoden på Fastighetsbyrån ändrades just den stunden.

Alla dagarn har ett slut men på telefonsvararen till min kollega Elna lät det såhär, - Hej Elna, var är du, behöver hjälp nu, är ute och visar hus i spinningkläder, trista strumpor och lacktofflor, lätt svart under ögonen, röd i ansiktet och inga dokument med. Är du helt säker på att Du vill bli mäklare? Hon vill bli mäklare! För hon tycker det verkar vara kul och skiftande, jag ger henne helt rätt i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar