onsdag 19 augusti 2009

Dagens lista

Vi turas ju om att ha "innetid", dvs tid då vi har ansvaret för att svara i kontorstelefonen och hålla kontoret öppet. På lunchen hann jag och Anders knappt mötas i dörren för att stämma av läget (jag precis inkommen efter ett intag, han på väg ut på nästa). Nu i eftermiddag är alltså jag inne och brukar alltid skriva ner allt jag har i huvudet som ska göras på en lista, och stryka allt eftersom. Så här ser dagens lista ut hittills:

Ring banken, återkoppla efter ena intaget från igår.
Renskriv gårdagens samt morgonens intag. 3 av 3 kvar.
Förbered intaget imorgon bitti.
Maila bilder på ett hus till köpare och säljare.
Ring upp kund som varit i kontakt med banken, ska sälja. Besök bokat till nästa vecka!

Återstår idag är alltså renskriva mina anteckningar från kundbesöken. Vi har jättefina mallar att utgå ifrån, men det är inte det lättaste att följa dem när man går runt med ägarna och vill få med precis allt de säger. Det står alltså anteckningar precis överallt på blanketten (ca 8 sidor) och gärna en massa förkortningar som jag kommer på i precis samma ögonblick jag skriver det (då har oftast kunden börjat prata om något nytt).

Dagens nöt att knäcka är att lista ut vad jag kan ha menat med noteringen "150 v tomt". Jag brukar alltid få ihop det tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar