onsdag 26 augusti 2009

Det kallas prioritering

Efter "intaget" av en bostad som ska säljas ska en objektsbeskrivning skrivas och mailas/skickas till säljare för godkännande, tidplan skickas till säljarna när de olika sakerna ska utföras, fotografering bokas, energideklaration/överlåtelsebesiktning beställas, förfrågan till förening skickas (vid bostadsrätt), ägarförfrågan till lantmäteriets datapantbrevsregister skickas (vid fastighet), förfrågan till bank skickas om befintliga lån som belastar bostaden, annonser planeras, publicera på nätet, matcha mot spekulantregistret, skylta på kontor och banker, skylta vid bostaden, och sen är vi igång!

Senaste veckan har jag fått in 5 nya bostäder som ska säljas. Dessutom är det fullt upp med visningar, värderingar och tillträden. Jag behöver inte säga mer än så. Jag har att göra.

Tim bad mig "snygga till lite" hemma innan han slutar jobbet. Fortfarande är diskberg, 35 hårtussar a la Golden Retriever och tvätthög orörda. Han kommer bli på strålande humör när han kommer hem om en halvtimme och jag sitter och renskriver en objektsbeskrivning.

1 kommentar:

  1. Va ni sliter! Hur orkar man?? Blir trött bara jag läser...

    SvaraRadera