lördag 8 mars 2014

Nummer ett!

Fastighetsbyrån är Sveriges mest attraktiva arbetsgivare för mäklarstudenter. Det stod klart när priset delades ut på Universum Awards 2014. Priset bygger på resultatet av undersökningen Företagsbarometern 2014.

Varje år genomförs undersökningen Företagsbarometern bland 20 000 svenska studenter. I kategorin för mäklarstudenterna hamnar Fastighetsbyrån i topp som den mest attraktiva arbetsgivaren.

- Vi är så glada för det här priset, det är det bästa betyget på att vi lyckas nå ut till mäklarstudenterna och visa dem vilka är och vad vi kan erbjuda dem när de är klara med studierna. Mäklarstudenter är en viktig målgrupp för oss då vi har ett stort rekryteringsbehov av ca 250 nya medarbetare varje år. Säger Victoria Sundström, HR-chef/v VD på Fastighetsbyrån.

Terese Johannesson och Victoria Sundström som båda jobbar på personalavdelningen på Fastighetsbyrån
Fastighetsbyrån arbetar ständigt med att erbjuda nyexaminerade mäklare en arbetsplats som hjälper dem att utvecklas och lyckas som mäklare. Ramin Jahangiri som började på Fastighetsbyrån som nyexaminerad mäklare och som ni träffat här på bloggen innan, säger såhär;

- Om jag jämför med kurskamrater som har börjat på andra mäklarföretag så tror jag att det är lättare att lyckas här. Jag har fått jättebra hjälp. Man har tagit sig tid att skräddarsy planer för mig, så att jag ska bli bättre och bättre hela tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar