måndag 4 november 2013

F(h)all of fame!

Hej,

Nu är jag tillbaka och här för att stanna! J Jag är det senaste tillskottet och kommer från och med nu vara en av bloggarna som ni kan följa här, där vi delar med oss av en blandad mäklarkompott. Jag hoppas på att kunna bidra med lite intressanta och roliga inputs, erfarenheter, tankar och reflektioner ifrån min och mina kollegors mäklarvardag.

Det här är mitt första helår hos Fastighetsbyrån Enskede och jag trivs så bra! Att vara ny på en marknad ger en riktig nytändning (även om man är inne på sitt femte år som mäklare…), vilket är så otroligt kul! Jag har sprungit på fler kundmöten än någonsin för att så snabbt som möjligt få en känsla för området och bostäderna vi förmedlar. Det gäller att vara snabb i vändningarna och få den nya ”mäklarkavajen” att passa!
Och tiden går fort när man har roligt! Otroligt fort vill jag lova… Är det bara jag eller är ni fler som undrar vart 2013 har tagit vägen? Med bara 10 visningshelger kvar i år, så känner jag att julen och nyår närmar sig med stormsteg. Året har gått extremt fort och nu när sommaren är över, mörkret kryper inpå, dagarna blir kortare… Då springer vi på Fastighetsbyrån fortare än någonsin!!! Sveriges största mäklare har gjort det igen, och nu i oktober nådde vi ”All time high”!

Fantastiskt jobbat alla kollegor! Ett stort tack till alla säljare för förtroendet att låta oss ta hand om en av de största försäljningarna vi gör i våra liv och HK för den vackra blomsterbuketten!
 Fastighetsbyrån, som är Sveriges största mäklarföretag, sålde drygt 4.000 bostäder i oktober. Det är den bästa siffran någonsin för företaget. Hittills i år har försäljningen ökat med 10 procent jämfört med i fjol. (Hämtat från DI Uppdaterad 2013-11-03 09:13. Publicerad 2013-11-02 14:46)
 http://www.di.se/artiklar/2013/11/1/rekordstor-bostadsforsaljning/

Jag hoppas även att ni har haft en trevlig allhelgonahelg! På fredag kommer vi i Stockholm att ha en av våra årliga och alltid lika roliga höstfester. Temat är inte helt otippat – Skräck! Frågan är ju om man ens behöver klä ut sig… J Hoppas att vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar