fredag 22 november 2013

Personlig affärsplan

Det närmar sig obönhörligen december och slutet av året och det börjar bli dags att både summera året som gått och smida planer och sätta mål inför året som komma skall.
Tänk så fort tiden går och det känns som det var igår jag satt med den här övningen och då är det ändå på dagen exakt ett år sedan sist. Det var för övrigt väldigt intressant att läsa planen jag smidde för ett år sedan och kunna konstatera att jag i princip uppfyllt alla mål och dessutom överträffat min budget. Yay!

Så med miniräknaren i högsta hugg har jag idag suttit och räknat på vad jag skulle vilja tjäna nästa år, vad min snittprovision ska ligga på och vad det innebär i antal försäljningar och vad det i sin tur innebära i antal intagsförsök.

Förutom siffror så har jag också funderat på vilka fokusområden jag ska ha 2014 och hur jag ska göra för att skapa aktivitet som leder till att jag uppnår min budget. Utöver det så ingår det även i planen att skriva ner de styrkor man har som mäklare men även de områden och saker som man skulle vilja förbättra.

Svårt men ack så nyttigt och med en bra plan har man förbättrat sin chanser att verkligen nå sina mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar