måndag 1 oktober 2012

Veckan som kommer....

I denna veckan har jag lite andrum. Idag håller jag iofs på med en förhandling om fel i fastighet. Det är ett hus som sålts, med besiktningsförbehåll och där man har hittat fel man inte förväntat sig.

Just nu kollar köparen upp offerter och vi kommer att diskutera en eventuell prisreducering. Dessa diskussioner kan vara helt OK ibland och inte så roliga ibland. Det hänger mest på parterna tycker jag. I den här affären har jag parter med "rätt" inställning, dvs parter som VILL komma överens. Det kan tyckas självklart, men är inte alltid det... Svårt att förklara, men ni kommer att bli varse vad jag menar när ni börjat jobba... :-)

I eftermiddag ska jag och en kollega ut till ett av Borås ytterområden och delta i en av bankens genomgångar för PRO. Pensionärer går ofta och funderar på att sälja sina hus och då vill vi vara där och informera dem om hur marknaden är i just deras område och hur det går till vid en försäljning - kortfattat! Vi pratar också lite om energideklarationer och vårt Steget-före-paket.

Bilden är lånad av pro.se

Imorgon har jag fullt upp. Börjar med morgonmöte kl 8, sedan är dagen fullbokad med dubbelt intag, tillträde och så rundar jag av med en visning. Vet inte hur Fredrik tänkte när han bokade in det dubbla intagsförsöket, för han har inte tagit hänsyn till lunch, så imorgon får jag nog försäka äta något i farten... :-)

På onsdag ska jag försöka träna..... Det var länge sedan nu... Sedan ska jag ha visning...

Torsdag är FRAMGÅNGSDAGEN. Då träffas vi, mäklare från Fastighetsbyråns kontor i hela regionen. Det blir en dag av förkovring hoppas jag. Vi skulle visst fotas, så det blir att fixa frisyren också... ;-)

Fredagen är - än så länge - ett blankt papper. Det är MYCKET ovanligt att jag har en blank dag i kalendern, i alla fall så nära inpå... Jag är dock inte orolig alls, jag hinner boka in något där innan jag vet ordet av.... Så brukar det vara..

Förresten, igår hade vi Öppet hus på Söderport. Det blev stor succé med närmare 100 sällskap på plats under två timmar! Det har resulterat i 6 reserverade lägenheter.. Jättekul!

Direkt efter åkte jag iväg med fotbollslaget för att spela sista seriematchen för i år. Tjejerna vann med 5-1, så jag är dessutom en stolt tränare idag också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar