måndag 22 oktober 2012

I mål!

I fredags så fick jag ÄNTLIGEN det där beskedet som jag har gått och väntat på sen jag skickade in ansökan för ett par veckor sedan, en ok-stämpel från Fastighetsmäklarinspektionen!
Ja, egentligen har jag ju väntat och längtat sedan den där dagen i januari 2011 som jag satte min fot på Malmö Högskola och började vandra på min väg mot fastighetsmäklare.
Efterlängtat besked dock med felstavat efternamn.
Mina fantastiska kollegor ringde på dörren med blommor och champagne en halvtimme efter att de fått beskedet och under dagen dök flera blomsterbud upp och på facebook duggade grattishälsningarna tätt. Underbart och faktiskt lite ofattbart. Jag är I MÅL!

Vilken resa det har varit! Rolig, inspirerande, tuff, intressant, kämpig, utmanande, givande, ibland rejält frustrerande men också spännande och utvecklande.
Att plugga heltid samtidigt som man jobbar heltid är inte "a walk in the park" och ställer stora krav på planering, målmedvetenhet, disciplin och mellan varven en järnvilja. Att sen slänga in en graviditet på toppen klassar väl in som en rejäl överkurs men det gick ju det med :-).
Att ha förmånen att jobba inom branschen samtidigt som man läser de ämnen som har direkt koppling till vårt dagliga arbete har varit en väldig fördel. En annars kanske abstrakt text eller föreläsning får genast mer substans när man har något verkligt fall eller händelse att hänga upp den på.

Nu, eller rättare sagt efter nyår, stundar "nygamla" tider. Samma arbetsplats och samma kollegor men med ny titel, delvis nya arbetsuppgifter och i nya lokaler (som jag lovar att visa er bilder på från nyinvigningsfesten i somras).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar