onsdag 19 september 2012

Veckans schema...

Läste i ett inlägg att ni vill ha mer detaljer. Jag lovar att hädanefter försöka ge er mer "vardag".

Förra veckan bloggade jag inte ett enda inlägg. Arbetsbördan liknade nån sorts "hell week" och jag hann bara jobba, äta och sova. Vad jag gjorde? Jo, jag hade tre visningar, med lika många andravisningar. Varje visning har följts upp av telefonsamtal till samtliga spekulanter. Jag var på 5 intagsförsök á ca 2 timmar plus resa. Uppföljning av intagsförsöken sker i denna och nästa vecka.

Utöver detta föreberdde och skrev jag ett avtal, hade ett tillträde samt förhandlade ihop inte mindre än tre fastighetsaffärer... Det blev en sen fredag på jobbet och barnen trodde aldrig att jag skulle komma hem...

Denna veckan började i samma anda.

Måndag: Träna. Intag. Lunch. Intag. Visning. Visning. Sen var plötsligt klockan mycket.....

Tisdag: Möte. Bankvärdering. Lunch. Kontor (= samtal, uppföljningar och förhandlingar). Sedan fotbollsträning med laget jag är ledare för och därefter innebandy. Var hemma vid 22....

Onsdag: En lugnare dag. Träna. Kontorsarbete (= förbereda avtal till torsdag och fredag samt förhandling i två andra affärer).

Torsdag: Intag. Lunch. Kontor (= sitta ned med bankvärderingarna och dels bolla med en kollega, samt administrera och skriva ut dem, uppföljning av tidigare intag) Kontrakt. (Egentligen är det fotbollsträning idag med, men den får de andra ledarna ta...)

Fredag: Kontrakt (får skippa träningen idag...). Möte. På eftermiddagen ska jag åka och eventuellt hämta en bil...

För ni som har läst mina tidigare inlägg minns kanske bilden på en vit, intryckt motorhuv... Det visade sig att bilen skulle bli så dyr att laga, att försäkringsbolaget bestämde sig för att lösa in den istället.. Jag har nu spetsat in mig på en likadan, fast svart. Det är färgen för oss som gillar att tvätta bilen... ;-)

Den bilen bor för tillfället inte nästgårds direkt, så jag har avsatt hela eftermiddagen till detta. Skönt med ett fritt arbete!

Idag är en helt OK lillördag i övrigt. Solen skiner, kollegan fyller år (så vi har förhoppningar på eftermiddagsfikat) och idag är det dessutom sushidag, som alltid på onsdagar!

Hoppas att ni också har det bra!


  En fin dag för en tur med bilen.... Inte tagen idag, dock...

1 kommentar:

  1. Vad passar bättre än att läsa er mäklarblogg i pausen av ett mäklarprogram! Vill så gärna jobba som mäklare, blir så inspererad av er. Kom dock inte in på linjen iår, men kanske nästa år :)

    Lycka till med allt, jobba hårt och fortsätt blogga!

    SvaraRadera