onsdag 26 september 2012

Göra slut...?

Hur bryter man upp från ett förhållande på enklast sätt?

Jag tror faktiskt inte att det finns några enkla sätt, utan min åsikt är att plåster ska ryckas ganska snabbt. Jag sitter här och drar mig för samtalet bara...

Innan min man blir orolig, så kanske jag ska berätta att det är ett arbetsförhållande jag vill avsluta, närmare bestämt ett uppdragsavtal jag funderar på att säga upp.. Att en uppdragsgivare säger upp ett uppdrag är idag inte helt unikt. Lite ovanligare åt andra hållet kanske...

En försäljning kan ta lång tid emellanåt, men så länge det funkar och man har en bra relation med sin uppdragsgivare så är det ju bara att köra på... Tills den dan då man inser att något måste ändras om huset ska bli sålt.

I det aktuella fallet så har försäljningen helt gått i stå och jag känner att det bästa för min kund vore att jag kliver åt sidan. Det är alltid tuffare när jag inser detta innan kunden gör det... Dessutom har vi en bra relation, men det kan ju kanske underlätta i samtalet..

Även jobbiga samtal är en del av mäklarens vardag...

För övrigt har jag haft det ganska bra. Jag har skrivit några avtal och sålt av lite av mina innestående hus och det är ju alltid trevligt. En försäljning höll på att gå åt skogen, men det verkar ha ordnat sig nu... Med hjärtat i halsgropen jobbar man vidare.. :-)

Väderprognosen spår regn och regn och regn. Så nu får man hitta andra saker att fokusera på än vädret, för det blir ingen människa glad av. Inte idag i alla fall...

Hoppas att ni andra har det riktigt bra därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar