torsdag 6 september 2012

Hur säljer man sig själv på bästa sätt?!

Idag drog andra kursen för terminen igång. Vi kommer nu att läsa Skatterätt parallellt med kursen Grundläggande marknadsföring och professionell försäljning för fastighetsmäklare. Det blir en intressant kurs, det är ju trots allt att sälja in sig själv hos andra människor man ska göra i framtiden!

Hur tycker ni att en mäklare ska marknadsföra sig själv och den byrå man jobbar på för att fånga just dig? Eller vad fastnade ni för den gång ni valde mäklare?





Må gott!
/Elin 

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en fråga om din praktik - fick du nåt omdöme/betyg när du var klar med praktiken som du kommer ta med dej när du sen söker jobb som mäklare? Vad bedömer dem där i så fall? Jag ska ev. börja göra min praktik snart i kombination med studierna och undrar lite hur det funkar :)Tror du att det är bäst att göra praktiken på ett och samma ställe eller skulle du rekommendera att göra 5 veckor i en stad och 5 veckor i en annan för att få se olika marknader?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har inte avslutat min tid på kontoret i Lysekil ännu så jag har inte bett om/ fått något skriftligt omdöme. Men det är absolut något man skall be om tycker jag! Det är jättebra att kunna visa upp det när man söker jobb. Det är ju lite som ett kvitto på vad de tycker om ens insats! Jag tror i så fall att dom sammanfattar din praktiktid, redogör vad du varit med på och hur det gått! Kanske även hur du är som person!?

    Jag kan varmt rekommendera att man gör praktik under studiernas gång. Man får ett annat tankesätt när man sitter på föreläsning när man kan placera det i verkliga händelser och tvärsom.

    Jag tror att det är bra att prova på olika praktikplatser om man är lite osäker på vart man vill jobba osv. Då är det ju bra att testa fler ställen för att känna efter vad som passar just en själv.

    Trevlig helg och lycka till!
    Mvh
    Elin

    SvaraRadera
  4. Låter kul! Dela gärna med dig av vad ni får lära er! =)

    SvaraRadera