fredag 21 september 2012

Grupparbete

Kursen Grundläggande marknadsföring och professionell försäljning för fastighetsmäklare skiljer sig lite från de övriga kurserna i vår utbildning. Kursen examineras nämligen genom att göra ett enskilt arbete samt ett grupparbete (för betyg Godkänt). Vill man uppnå betyg Väl godkänd krävs även en tentamen. 

Min dag har spenderats med att starta upp grupparbetet. Målet med detta arbete är att utveckla de färdigheter som är viktiga att ha med sig under försäljningsprocessen. Arbetet utgår från en situation då en fastighetsmäklare förbereder och genomför ett säljsamtal. Arbetet avslutas sedan med planering av "uppföljning" av insatsen. 
Jag är glad att jag gjort så mycket praktik som jag gjort då detta underlättar oerhört i en uppgift som denna!

Nu tar jag helg, må bäst!

/Elin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar