måndag 16 april 2012

Dags att orientera sig....

Då var det slut på påsklovet, egentligen redan igår faktiskt. Jag hade först en härlig vecka i fjällen, där det faktiskt gick bra att åka skidor fortfarande! Man måste bara åka tillräckligt långt, tydligen... :-)

Igår var jag tillbaka i vardagen, eftersom inte mindre än tre visningar var inbokade. Efter den tredje åkte jag direkt till fotbollsträningen (jag tränar ju ett fotbollslag också vet ni). Sen var jag rätt så trött...

Morgonen började med en halvmil i joggingspåret, mer än så gick inte idag. Det var sega ben, jag skyller på skidåkningen...

Resten av den här måndagen har jag tillbringat med att orientera mig på kontoret. I kväll är det dags för ny visning. Det tar en stund att uppdatera sig på allt.... Det känns i alla fall gott att vara tillbaka i vardagen igen!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar om du/ni har nån uppfattning om de största skillnaderna mellan att jobba som mäklare i en mindre ort, jämfört med en större stad? Hur skiljer sig mäklarfirmornas tjänster och strategier sig åt på de olika platserna?

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym.

    Jag jobbar ju i en medelstor stad, så jag har ingen erfarenhet av varken små orter eller storstad... Däremot ser vi ofta trenden att det som gäller i de större städerna också blir verklighet hos oss, fast med viss fördröjning... Vi i Borås sneglar alltså ofta lite västerut, åt Göteborg och ser ofta att vi följer i dess fotspår beträffande marknadsläge och konjunktur.

    Den största skillnaden medllan storstad och landsbygd, tror jag, är att i storstaden handlar intaget mer om att lämna offert (eftersom man ofta konkurrerar med flertalet andra mäklare) och på landsbygden väljer man kanske att bjuda hem en eller två mäklare och inte sällan genom rekommendation...

    Strategierna och arbetssätten skiljer sig åt emellan mäklarkontoren i Borås, men om det är lokalt eller centralt är svårt att säga. Jag vet ju inte hur konkurrenterna jobbar på andra platser...

    SvaraRadera